KÖPVILLKOR
Dessa köpvillkor gäller för köp hos Kalasbubblan AB (Orgnr: 559512-1897) och reglerar de rättigheter och skyldigheter som du som kund har när du handlar hos oss. Genom att slutföra ett köp godkänner du dessa villkor.
Priser och betalning
Alla priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive moms. Eventuella fraktkostnader tillkommer och visas i kassan innan du slutför köpet.
Vi erbjuder smidiga och säkra betalningsalternativ:
✔ Klarna (Swish, Betala direkt, betala senare eller delbetalning)
✔ Kortbetalning (Visa, Mastercard)
Efter genomfört köp skickas en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit.
Leverans och frakt
Vi strävar efter att skicka din beställning så snabbt som möjligt. Normalt är leveranstiden 1–3 arbetsdagar från det att vi mottagit din order. Varorna levereras antingen direkt till din brevlåda eller till närmaste Service Point. Större beställningar levereras till ombud.
Fraktkostnader
Standardfrakt: 49 kr
Fri frakt vid köp över: 499 kr
Leveranssätt
Vi skickar våra paket med PostNord.
Ej uthämtade paket
Om du inte hämtar ut ditt paket debiteras du en avgift på 250 kr för returfrakt och hantering. Paket ligger kvar hos ombudet i 7 dagar innan det returneras till oss, Kalasbubblan AB. Om du önskar returnera varan, måste du först hämta ut varan och sedan returnera den enligt vår returpolicy.
Ångerrätt och retur
Enligt distansavtalslagen har du 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit din beställning. Produkten ska vara oanvänd, obruten och i originalförpackning.
Så gör du en retur:
1. Maila till oss på info@kalasbubblan.se med namn, ordernummer och vilka varor du vill returnera.
2. Vi mejlar ut en retursedel som du kan skriva ut och fästa på paketet.
3. När vi mottagit och godkänt returen återbetalar vi beloppet inom 14 dagar.
OBS! Returfrakten kostar 49 kr och dras av från ditt återbetalningsbelopp.
Undantag från ångerrätten och kan ej returneras:
Heliumtub med bruten plombering.
Reklamation
Vi vill att du ska vara 100 % nöjd med ditt köp! Vi kontrollerar alltid våra produkter noggrant både vid leverans från våra leverantörer och innan vi skickar dem till dig. Skulle du mot förmodan få en trasig eller defekt vara, vänligen kontakta oss inom 7 dagar från mottagandet och beskriv felet.
Om en produkt är skadad eller inte uppfyller förväntningarna vid andvändning och du vill göra en reklamation, kontakta oss på info@kalasbubblan.se och uppge ditt ordernummer samt bifoga en bild på den skadade varan där felet tydligt framgår. Detta gör att vi kan hantera din reklamation på bästa sätt.
Vi följer konsumentköplagen, där du har tre års reklamationsrätt.
Vid reklamation ska du ange ordernummer samt beskriva felet/skadan. Om varan ska returneras är det viktigt att den packas väl så att den inte skadas under transporten. Vi inspekterar alla returnerade produkter, och vid godkänd reklamation står vi för returfrakten.
Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Om den defekta varan inte finns i lager för ersättning, förbehåller vi oss rätten att skicka en likvärdig produkt. Om du istället önskar återbetalning, sker detta inom 30 dagar från det att vi mottagit den returnerade varan.
Personuppgifter & GDPR
Vi hanterar dina personuppgifter enligt GDPR. Läs vår Integritetspolicy för mer information om hur vi hanterar, använder och skyddar dina personuppgifter.
Reservation
Kalasbubblan AB reserverar sig för eventuella fel i innehåll (bild, färgskillnader, text, lagerdifferenser) och prislistor på webbsidan.
Force Majeure
Omständigheter utanför vår kontroll, såsom krig, naturkatastrofer, strejker, myndighetsbeslut, leveransproblem från underleverantörer eller andra oförutsedda händelser som väsentligt försvårar eller omöjliggör vårt åtagande, faller under force majeure.
Detta innebär att Kalasbubblan AB befrias från sina skyldigheter att uppfylla ingångna avtal under den tid som sådana händelser pågår.
Kontakt
Har du frågor eller funderingar? Vi hjälper dig gärna! Välkommen att nå oss via mejl info@kalasbubblan.se.